Wybierając serwis, do którego chcesz oddać swój samochód zazwyczaj kierujesz się bliską lokalizacją, preferencyjną ceną lub poleceniem znajomego. Jednak nietrafiona diagnoza, czy błąd w sztuce mogą Cię narazić na dodatkowe koszty. Nie zawsze wiadomo czy warsztat uwzględni reklamację dotyczącą źle wykonanej usługi. Pokazujemy przewagi, jakimi cechują się sieci serwisowe.
Ujednolicone standardy
Co wyróżnia sieci serwisowe na serwisów samochodowych? Przede wszystkim serwis sieciowy daje gwarancję, że standardy obsługi są ujednolicone, a ich jakość jest na bieżąco kontrolowana przez osoby zajmujące się rozwojem sieci. Obejmują one wszystkie czynności od momentu pojawienia się pojazdu w serwisie, czyli: przyjęcie samochodu, spisanie protokołu przyjęcia poprzedzonego dokładnymi oględzinami wnętrza i karoserii samochodu, wykonanie fachowej naprawy oraz wydanie samochodu wraz z odpowiednią dokumentacją i wpisem do książki serwisowej. Wdrożone procedury dają gwarancję wykonania pracy zgodnie z harmonogramem. Sieci serwisowe dają większą pewność, że Twój samochód zostanie przyjęty w wyznaczonym terminie, co pozwoli lepiej zarządzać czasem.
Wsparcie dla serwisów
Kolejnym ważnym elementem jest jakość wykonywania pracy. Serwisy sieciowe mają dostęp do najnowszej wiedzy specjalistycznej poprzez wsparcie ze strony podmiotu zrzeszającego. Każdy serwis ma możliwość regularnego przeszkolenia swoich mechaników w zakresie mechaniki czy elektromechaniki, w oparciu o najnowsze informacje techniczne oraz wysokiej klasy narzędzia i urządzenia warsztatowe. Pamiętaj, że tylko dobrze wyposażony serwis oraz wykwalifikowany mechanik jest w stanie prawidłowo zdiagnozować usterkę, naprawić ją, a następnie usunąć błąd w komputerze pokładowym.
Nacisk na innowacje
To, co wyróżnia serwisy działające w sieci, to również dostęp do innowacyjnej technologii. Poza nowoczesnymi urządzeniami będącymi na wyposażenia serwisu, serwisy niektórych sieci obsługują zlecenia z aplikacji mobilnych. To całkowicie nowe rozwiązanie mające na celu maksymalne ułatwienie pierwszego kontaktu klienta z serwisem. Za jej pośrednictwem bez problemu umówisz się na wizytę, a serwis w oparciu o informacje dotyczące Twojego pojazdu będzie mógł wcześniej zamówić części, przez co czas oczekiwania na wykonanie usługi może ulec skróceniu. Za pośrednictwem takiego narzędzia możesz też na bieżąco kontrolować status realizacji zlecenia.
Proces gwarancji
Gwarancja jest uznawana przez całą sieć serwisową, a co za tym idzie, w razie zastrzeżeń co do wykonanej usługi, możesz skorzystać z pomocy najbliższego serwisu sieciowego, a nie tego, w którym wykonane było zlecenie. Gwarantem usługi pozostaje marka, przez to sama forma zgłoszenia oraz jej późniejsze procedowanie jest prostsze niż uzyskanie swojego prawa od serwisu będącego wolnym elektronem na rynku napraw.
Warto wziąć pod uwagę powyższe argumenty kiedy następnym razem staniesz przed koniecznością oddania samochodu do serwisu. Przewagi, jakie wyróżniają sieci serwisowe mogą pozwolić na uniknięcie przykrych niespodzianek i zaoszczędzenie niepotrzebnych nerwów.