FLOTEX przechodzi na pomarańczową stronę mocy!

Przez ostatnie 15 lat FLOTEX zdążył poczuć smak sukcesu w sektorze kart flotowych. Do tej pory rozdystrybuował ponad 227 000 kart. Gdyby je ułożyć, jedna za drugą, utworzyłyby wstęgę o długości niemal 20 km. Ale jak deklarują w firmie, nie zatrzymują się w połowie drogi – mają apetyt na więcej. 
Jubileuszowy rok działalności to doskonała okazja na nowe otwarcie, stąd decyzja o rebrandingu.
Logo emanuje energią i świeżością pomarańczy –  opowiada Judyta Bortnowska, Prezes Zarządu FLOTEX POLSKA. 

Jaki jest przepis na sukces w tak trudnej branży, jaką są paliwa?

W biznesie nie ma jednej, uniwersalnej recepty na sukces. Ale z pewnością kluczowy jest dobry timing – w naszym przypadku była to końcówka 2009 roku, kiedy polska ekonomia suchą stopą przechodziła przez ogólnoświatowy kryzys gospodarczy. Wkrótce wskaźniki odbiły w górę, a dobra kondycja rodzimych firm przełożyła się na większy popyt na paliwa i karty flotowe. W ostatnim czasie mamy niejako “powtórkę z rozrywki”. Po trudnym, pandemicznym czasie, nastroje są coraz bardziej optymistyczne. Według rynkowych ekspertów nawet 25% polskich przedsiębiorców  planuje powiększenie parku pojazdów. 

 

Czy rozmiar projektu biznesowego do której rozrósł się FLOTEX Was zaskoczył? 

Skala sukcesu FLOTEX nas zaskoczyła, ale zdecydowanie nie przerosła. Współpracujemy z największymi koncernami na polskim rynku: ORLEN, BP, MOYA, SHELL i AMIC. Dziś z naszych kart korzysta około 13 000 firm. Z ofertą docieramy do przeróżnych branż – oszczędza z nami IT, branża budowlana, sektor transportowy, przeróżne firmy usługowe,  handlowe, podmioty zajmujące się administracją, a nawet rolnicy. Naszym głównym targetem jest MŚP, dlatego oprócz wysokich rabatów na paliwo mocno postawiliśmy na funkcjonalny panel klienta, który m.in. pomaga samemu “ogarnąć” sprawy związane z rozliczeniem paliwa w firmie. Wkrótce w panelu pojawią się także kolejne funkcje takie jak np. opcja śledzenia floty i spalania paliwa w czasie rzeczywistym, dzięki modułowi GPS.

 

I tutaj wjeżdża FLOTEX w nowym wydaniu – cały na pomarańczowo…

 

Już od kilku tygodni nasi klienci mogą korzystać z nowej strony internetowej – www.flotex.pl. Najbardziej dostrzegalną zmianą jest jednak premiera logo, które zastąpiło poprzedni znak, związany z firmą od początku jej istnienia, czyli 2009 roku. Nowy emblemat harmonijnie łączy w sobie kilka elementów: nazwę firmy, hasło marki oraz pomarańczowy sygnet FLOTEX, odświeżając logo, nie zrywa ze swoją historią i tożsamością. Widzimy tutaj ten sam, dobrze znany klientom, futurystyczny font, który wielu kojarzyło z dynamiką pojazdów przemierzających drogi. Wszelkie wątpliwości, co do typu oferowanej usługi rozwiewa claim marki zawarty w zdaniu: “Topowe karty paliwowe!”. Ale niech w tym miejscu przemówią za nas liczby. Do początku 2024 roku wydaliśmy już ponad 227 000 kart paliwowych.

 

Przyznaję, że najbardziej intryguje mnie sygnet. Co symbolizuje?

Łatwo tutaj dostrzec klasyczne, czterowlotowe skrzyżowanie. Ale to tylko warstwa dosłowna.  Więcej kryje się w symbolice. Chcemy pokazać tutaj różne ścieżki rozwoju i branże, które reprezentują nasi klienci. Ich szlaki spotykają się właśnie we FLOTEX – miejscu, gdzie czeka na nich tańsze paliwo i obsługa klienta biznesowego na najwyższym poziomie. Na koniec warto jeszcze dodać kilka słów o warstwie kolorystycznej –  w niej połączyliśmy elegancki nasycony oranż sygnetu i ciemny granat. Granatowy jest alegorią zaufania do marki i bezpieczeństwa transakcji, pomarańczowy z kolei nawiązuje do koloru benzyny, czyli paliwa nierozerwalnie związanego z branżą.

 

Decyzja o rebrandingu była spontaniczna, związana z jubileuszem? 

Nie. Choć zmiany w szacie graficznej mogły zaskoczyć część klientów, prace związane z rebrandingiem były właściwie zwieńczeniem całego procesu, który trwał ponad rok. Wszystko zaczął wnikliwy audyt marki, połączony z analizą warunków rynkowych i wyznaczeniem perspektyw rozwoju. Następnym krokiem było stworzenie kompleksowej strategii marketingowej mającej na celu wykorzystanie pełnego potencjału mediów społecznościowych FLOTEX, content marketingu, SEO, SEM, kampanii leadowych, czy e-mail marketingu. Za przygotowanie audytu i strategii oraz wprowadzenie zmian odpowiadała krakowska agencja marketingowa SoBright. Autorem logo i identyfikacji wizualnej jest Kacper Mossur.

 

Dziękuję za rozmowę!

Dziękuję również.