We Flotex dbamy o kieszenie naszych Klientów i wygodę tankowania na ponad 4400 stacji paliwowych. Ale to nie wszystko. Jeszcze tego lata zaprezentujemy Wam odświeżony Panel Klienta, który zamknie główny etap naszego rebrandingu. Nowy, przejrzysty interfejs pomoże Wam m.in. błyskawicznie zorientować się w stanie konta i pozwoli łatwo przeanalizować wpłaty, a pulpitowy dział aktualności sprawi, że nie przegapicie żadnego ważnego komunikatu.
Nowy Panel Klienta to ukłon w stronę minimalizmu i funkcjonalizmu, który cenią sobie klienci banków, firm ubezpieczeniowych i innych instytucji cieszących się dużym zaufaniem społeczeństwa. W takich miejscach zwykle sprawdza się powiedzenie zaczerpnięte z teorii architektury “Mniej znaczy więcej” (“Less is more”) – użytkownicy wolą uporządkowane, proste pulpity, gdzie uwagi nie rozprasza litania komunikatów, a podstawowe funkcje są zawsze pod ręką. Zamiast pstrokatych kolorów wprowadza się stonowane barwy, które sprawiają, że każde logowanie do systemu jest przyjemnością, a nie utrapieniem.
Takie pozytywne zmiany zobaczycie już wkrótce w Panelu Klienta Flotex. Względem starszej wersji zmieni się przede wszystkim układ pulpitu. Tuż po zalogowaniu po prawej stronie ujrzycie stan Waszego konta i “kontrolkę”, która podpowie Wam, czy saldo jest odpowiednio wysokie, czy firmowa flota “jedziecie na przysłowiowej rezerwie”. W tym samym miejscu z łatwością sprawdzicie historię wpłat i wejdziecie do archiwum faktur. Przydatną funkcją będzie także przegląd wszystkich kart i umów już z poziomu desktopu. Co jeszcze? Po lewej stronie pulpitu znajdzie się przejrzyste menu, które w intuicyjny sposób przeniesie Was do “Danych Firmy”, “Transakcji”, “Finansów”, “Usług”, “Umów”, “Raportów”, “Floty” i szczegółowych “Ustawień”. Na dole listy znajdziecie też przycisk “Załącz wpłatę” i “Zwiększ rabat” – przekierowujący do podstrony z promocją „Polecaj i tankuj taniej!”, dzięki której możesz zaoszczędzić jeszcze więcej na zakupach paliwowych.
Autorem designu nowego Panelu Klienta jest Kacper Mossur. Projekt koordynowała i wdrażała krakowska agencja reklamowa SoBright.
Oddajemy głos Kacprowi, który opowie o meandrach pracy nad nowym panelem.
ako projektant, miałem przyjemność współpracy z agencją reklamową SoBright nad odświeżeniem panelu klienta firmy Flotex, opartego o nową identyfikację wizualną.
Wprowadziliśmy szereg zmian, które mają na celu znacząco poprawić doświadczenia użytkowników. Zgodność z odświeżonym wizerunkiem firmy Flotex oraz poprawa użyteczności i dostępności interfejsu były kluczowymi założeniami tego projektu.
Wdrożyliśmy rozwiązania wizualne, którymi nadaliśmy panelowi nowoczesnego i spójnego wyglądu, osadzonego w najnowszych standardach marki. Dzięki zastosowaniu kontrastowej palety kolorów, czytelnej typografii i zachowaniu przestrzeni negatywnej stworzyliśmy bardziej intuicyjne, estetyczne oraz przejrzyste środowisko pracy. Wyraźna definicja poszczególnych sekcji będzie pomagać użytkownikom szybko zorientować się w strukturze panelu i z łatwością odnaleźć potrzebne funkcje. Klienci firmy Flotex mogą liczyć na większe skupienie na swoich zadaniach, bez zbędnych rozpraszaczy.
Jestem dumny z efektu naszych działań i uważam, że użytkownicy docenią nowy, bardziej przyjazny interfejs, a optymalizacja panelu klienta znacznie wpłynie na zwiększenie ich komfortu pracy.
Mam gorącą nadzieję, że nowy Panel Klienta przypadnie Wam do gustu.
Kacper